,

A hirdetési drágulás háttere és hatásai

Az elmúlt hónapokban sokan észlelhették, hogy a hirdetési költségek jelentősen megemelkedtek. Március óta a hirdetési piac drasztikus áremelkedést tapasztalt, ami számos vállalkozást érintett. Ebben a cikkben megvizsgáljuk, hogy mi állhat a hirdetési árak növekedésének hátterében, és hogyan befolyásolja ez a változás a vállalkozásokat.

 

Miért emelkednek a hirdetési költségek?

A hirdetési költségek növekedése több tényezőre vezethető vissza, de az egyik legfontosabb ok a megnövekedett verseny a hirdetési felületekért (több a hirdető). Amikor a piacon nagyobb a verseny, a hirdetők kénytelenek magasabb összegeket fizetni, hogy kiemelkedjenek a tömegből. 

 

A nagy cégek előnye

A nagyvállalatok gyakran előnyösebb helyzetben vannak, mivel nagyobb költségvetéssel rendelkeznek, és könnyebben tudják fedezni a megnövekedett hirdetési költségeket. Ezzel szemben a kisebb vállalkozások, amelyek költségvetése korlátozottabb, nehezebb helyzetbe kerülhetnek. A nagyobb cégek képesek hosszabb távon is fenntartani a magasabb költségszintet, ami tovább fokozhatja a versenyt és az árakat.

 

Hogyan kezelhetik a kisvállalkozások a növekvő költségeket?

A kisvállalkozásoknak több lehetőségük is van a növekvő hirdetési költségek kezelésére:

  1. Célzott hirdetések: a célzott hirdetések hatékonyabbak lehetnek, mivel kisebb, de relevánsabb közönséget érnek el. Ezáltal csökkenthető a hirdetési költség a konverziónként.
  2. Organikus jelenlét erősítése: a keresőoptimalizálás (SEO) és a közösségi média organikus elérése révén a vállalkozások növelhetik online jelenlétüket anélkül, hogy folyamatosan hirdetési költségeket kellene fizetniük.
  3. Kreatív megoldások: a kreatív és egyedi hirdetési kampányok kiemelkedhetnek a versenytársak közül, és magasabb elköteleződést érhetnek el ugyanazon költség mellett.

 

Gyakori kérdések:

1.Ha csökken a verseny, akkor az árak visszaállnak?

Valószínűleg nem, egy minimális csökkenés várható. De a nagy cégek (hirdetési felületek döntéshozói) sem hülyék, ha eddig hajlandóak voltunk nagyobb összeget fizetni, akkor ezután is fogunk. Ezzel megnehezítik a kisvállalkozók helyzetét.

2.Hogyan nehezítik meg ez a helyzet?

Különösen nehéz helyzetbe kerülhetnek azok a kisvállalkozások, amelyek alacsony áron dolgoznak, például akiknek szolgáltatása, terméke 10.000 Ft körüli.

Tegyük fel, hogy egy ilyen vállalkozás feliratkozókat szeretne gyűjteni, és egy feliratkozó ára most 300-400 Ft körül mozog (ami még év elején 150 Ft körül volt). Ha csak 10 vásárlót szeretne a kisvállalkozó, és azt is tudja, hogy nála 1000 feliratkozóból lesz 10 vásárló, akkor könnyen lehet 400.000 Ft-os hirdetési költsége, de a bevétele sajnos csak 100.000 Ft.

 

3.Mi lehet ebben az esetben a megtérülő megoldás?

Érdemes újrakalkulálni az árakat. Nagyon fontos szerepet játszik a hirdetések kiszámítása, hogy lássuk előre, mennyi költségből mi várható, és csak ezután nekiállni a hirdetéseknek. A legfontosabb pedig a marketing stratégia alapon történő hirdetés. A vállalkozásoknak figyelembe kell venniük a költségeket és a várható bevételeket, és ennek megfelelően alakítani hirdetési kampányaikat. A célzott, jól átgondolt hirdetési stratégiák segíthetnek abban, hogy a vállalkozások maximalizálják a megtérülést és minimalizálják a költségeket.

Tagged in :

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük