Bármennyire is figyelünk, hogy minden részletet kitöltsünk a hirdetéskezelőben, gondosan megszerkesszük a szöveget, a kreatívokat, elbíbelődünk a beállításokkal, de valahogy mégsem úgy működnek a hirdetések, ahogy azt elvárjuk tőlük. De vajon mi lehet a gond, és mi lehet rá a megoldás? Hogyan lesznek a hirdetések jövedelmezőek? Ezekre gyűjtöttem össze a válaszokat ebben a posztban.
A gond többrétegű lehet, ezért bontsuk fel 3 részre:
- alap marketing folyamat hiba, amikor a háttérben siklik ki valami
- kommunikációs hiba, amikor csak az üzenet nem egyértelmű
- technikai beállítás, az apró részlet, amin elcsúszhat az egész
Ha sorban végig haladsz ezeken a pontokon, és kijavítod, amennyiben szükséges, akkor biztos vagyok benne, hogy a te hirdetésed is eredményes lesz.
Alap marketing folyamat hiba
Az esetek 98%-ban itt lesz a keresendő gond. Bármennyire is szép, szeretjük a termékünket, weboldalunkat, igenis meg kell néznünk, hogy jól teszi a dolgát, vagy ezeken a pontokon fognak elhagyni a potenciális vásárlók.
- Ajánlat – ez legyen az első mindig, amikor egy új kampány indítasz, hogy kidolgozod/kipofozod az ajánlatod. Akkor is, ha már vannak ajánlataid, vizsgáld felül őket, hogy a mostani piaci igényekre legyenek szabva.
- Megfelelő Langing/Sales oldal – bár sokan probálkoznak üzenet küldéssel, blogbejegyzés kiemeléssel. Ha valós eredményeket szeretnél akkor igenis kell egy weboldal. Vagy legalábbis egy oldal. A weboldalon történő tevékenységet betudod mérni, visszatudod követni. Vagyis hirdetésekkel megtutod célozni azokat, akik az oldaladon jártak és valamilyen tevékenyságet végeztek ott.
- Emailek – ez is egy olyan marketing eszköz, hogy a piac fele szidja, a másik meg imádja. Amit tudnod kell róla, hogy az email lista mindig a tiéd lesz, azt nehezen vehetik el tőled. De a közösségi oldalaidat bármikor feltörhetik és elvehetik. Plusz, ha jól használod, akár egy teljes bevételi forrásod lehet.
- Ismerd a vásárlói útvonalad – hol találkoznak veled először, és onnan hogyan jutnak el az első vásárlásig. Azután hogyan lesz visszatérő vásárlód.
- Az előbbihez szükséged lesz egy terméklétrára vagy másnéven termékpiramisra. A legegyszerűbb, ha a legdrágább termékkel kezded és onnan bontot kisebb, olcsóbb palettára a kínálatodat.
- A vásárlói útvonalnak megfelelően minden ponton mást kell kommunikálnod a hirdetésedben. Nem mondhatod egy vad idegennek, hogy „100.000 Ft, kéred?”. Ahogy az első randiból sem lesz azonnal esküvő. Bekell melegíteni a célközönségedet. Számára releváns, hasznos tartalmakkal meg kell győznöd, hogy adja meg az elérhetőségeit a következő kapcsolódásra/randira.
- Ha sikerült elérned, hogy a weboldaladra csöppent az érdeklődő a hirdetésből. Akkor, mindenképpen tartsd ott és fogd meg. Ne távozzon úgy, hogy nem iratkozott fel, vagy nem vásárolt.
Kommunikációs hiba
Nagyon fontos, hogy minden esetben, ami hirdetés fotóján szerepel (fotó, elemek, szöveg, betűtípus…) azzal találkozzon az érdeklődőd az oldalad hajtás feletti (a képernyőd görgetés nélküli legfelső része) részét.
Kb 2-4mp áll rendelkezésre, hogy meggyőzd a látogatódat, hogy jó helyen van. Ezért azok az elemek lesznek a legfontosabbak, amelyeket nem kell elolvasni, egy szempillantás alatt eldönthető, hogy oda akart érkezni, vagy sem.
Technikai beállítás
Lehet, hogy ezen most meglepődsz. De nem ez fogja befolyásolni a hirdetésed végeredményét. Ezzel maximum 1-2 forintot tudsz faragni a hirdetési költségeken.
Mert bármilyen beállítást is választasz, az algoritmus megjeleníti az embereknek, akik valahogyan reagálnak rá.
De lássuk, min lehet itt faragni. Mert kezdőként az az 1-2 Ft is számít.
Meta hirdetések esetén:
-
- Manuális célzás használatával elkerülheted a felesleges megjelenítést. Például, ha kiválasztod a nemet, a korosztályt, és azt is, hogy konkrétan hol jelenjen meg a hirdetésed.
- Tesztelj több kreatívot (hirdetési képet, szöveget).
- Szűkítsd a célzást, ne mindenkinek minden problémájára adj megoldást, hanem csak irányba fókuszálj.
Ha mégtöbb segítségre van szükséged!
Ingyenes hirdetési csekklista + 5 részes email kurzus, az alapoktól:
Csekklista ebook + 6 tipikus kérdés-válasz rövid videóban a hirdetésekkel kapcsolatban.
1. lecke – Fedezd fel a hirdetési kampánytervezés titkait!
2. lecke – A tökéletes hirdetés titkai – Légy Te is mester!
3. lecke – Célzás Mesterfokon: Hirdetéseid célkeresztjében
4. lecke – Merüljünk el a hirdetések nyomon követésének és elemzésének világában!
5. lecke – Az utolsó lépések hirdetés indítás előtt
Vélemény, hozzászólás?