Amikor egy vállalkozás elindul, előbb-utóbb minden vállalkozó elérkezik ahhoz a ponthoz, ahol a termék vagy szolgáltatás népszerűsítése érdekében hirdetéseket kell indítania. Azonban sok kezdő vállalkozó szembesül azzal a kérdéssel: mit és hol érdemes hirdetni? A választás nem egyszerű, de van néhány alapvető irányelv, amely segíthet a döntésben.
Mindenekelőtt, fontos tisztázni, hol található a célközönség.
A legjobb módszer annak kiderítésére, hogy egy adott hirdetési platformon milyen demográfiai jellemzőkkel rendelkeznek a felhasználók, az a Google keresőjének használata.
Egyszerűen csak írd be, hogy „Number of TikTok users in Hungary”. Ezzel megkapod a TikTok magyar felhasználóinak a számát.

Majd írd be, hogy „Gender and age of TikTok users in Hungary”, hogy megértsd, ki használja ezt a felületet.

Tehát, ha a te célközönséged 18-24 korosztályba tartozik, akkor neked kötelező a TikTokon jelen lenni.
25-34 év közöttiekből is kicsivel több, mint 1 000 000 embert tudsz ott elérni. De vannak olyan felületek, ahol sokkal többen vannak, ebben a korosztályban.
Keress rá így a legnagyobb közösségi oldalakra, hogy átláthatóbb képet kapj!
Ezen információk alapján könnyebb lesz eldönteni, hogy melyik közösségi média felületen érdemes megjelenned.
Miután kiválasztottad a megfelelő hirdetési felületet, a következő lépés a hirdetés típusának meghatározása.
Három fő kategóriára érdemes bonthatni a hirdetéseket:
1.Új közönség megszólítása:
Ide tartoznak azok, akik még nem hallottak a vállalkozásodról, rólad. Céljuk nem az értékesítés (eladás, szolgáltatás igénybevétel), hanem az érdeklődés felkeltése. Olyan tartalmakat érdemes nekik megjeleníteni, mint hasznos blogbejegyzések, videók, vagy interaktív elemek, mint webináriumok, kihívások vagy csali termékek.
2.Már ismerős közönség:
Akik már követnek téged vagy feliratkoztak hírleveledre, azoknak érdemes kisebb összegű termékeket hirdetni. Ezek a termékek lehetnek olyanok, amik könnyen megfizethetők, vagy akár egy „csali” termék, amivel vásárlásra, szolgáltatás igénybevételre ösztönzöd őket.
3.Visszatérő vásárlók:
Azok számára, akik már korábban vásároltak tőled, újabb vásárlásra ösztönző hirdetések a legcélszerűbbek. Ezek a hirdetések általában legolcsóbbak, mivel ismerik már a márkádat és a termékeidet, az ajánlatodat így kevesebb meggyőzésre van szükségük.
Vedd figyelembe ezeket a stratégiákat, amikor a következő hirdetési kampányodat tervezed. Emlékezz, a hirdetés sikeressége nagyban függ attól, hogy mennyire ismered a célközönségedet és hogy milyen üzeneteket közvetítesz feléjük.
Ha kérdésed van vagy további segítségre van szükséged, ne habozz hozzászólni a blog alatt!
Vélemény, hozzászólás?