, , ,

Podcast – Kinek hirdess valójában?

Kinek hirdetsz valójában

Kinek hirdetsz valójában? Avagy miért nem elég a “nők 25–45 között” megközelítés

Ugye ismerős ez a mondat:
„A célcsoportom nők, 25 és 45 év között, akik érdeklődnek a kézművesség iránt.”
Ilyenkor mindig egy picit mosolygok, de nem rosszindulatból – egyszerűen csak tudom, hogy ennél sokkal mélyebbre kell mennünk, ha valóban működő hirdetéseket akarunk.

És nem, nem azért, mert a Meta ezt elvárja tőled, hanem mert az emberek nem egy terméket keresnek. Változást keresnek. Megkell kell találnunk a belső mozgatórugójukat arra az adott termékre vagy szolgáltatásra.

 

Emlékszem, amikor először kezdtem el komolyabban foglalkozni azzal, hogy kinek is írok valójában. Addig csak jöttek a kampányok, néztem a számokat, próbáltam kreatív lenni… de valahogy mindig volt egy kis hiányérzet.

Aztán elolvastam egy mondatot, ami örökre megmaradt bennem:
„Ne azt kérdezd, ki fogja megvenni a termékedet. Azt kérdezd, kinek változtatja meg az életét.”
És innen indul a mai adás.

A legjobb a célközönség meghatározásban, hogy nem csak 1 út létezik, és nincs jobb vagy rosszabb. Bármelyik mellett döntesz az lesz a legjobb választásod, mert foglalkozol vele.

1. megközelítés: A változás íve

Képzeld el az ügyfeled mostani életét. Mi az a probléma,akadály, gond,  amit nap mint nap cipel?

Lehet, hogy épp szenved a hirdetésekkel. Lehet, hogy nem meri megmutatni az alkotásait. Lehet, hogy annyira elveszett a saját vállalkozásában, hogy már nem is tudja, ő maga mit akar.

Most képzeld el, mi történik a te terméked, szolgáltatásod után.
Nem varázslat, nem túlzás – csak a jövő, amit elképzel magának.

  • Biztos kézzel kezeli a hirdetéseit.

  • Magabiztosan értékesíti a termékeit, amire hosszú várólisták vannak.

  • Végre nem másokat szolgál ki, hanem önmagát is bele tudja tenni abba, amit csinál.

Ez a változás. És ezt kell kommunikálnod.Tehát most az a feladatod, hogy gyűjtsd össze a saját célközönséged honnan hová állapotait.

2. megközelítés: Egyetlen embernek írj

Az egyik leggyorsabb és legemberibb módszer: adj arcot a célcsoportodnak.

Hívjuk őt mondjuk Katának.
Kata 37 éves, egy kislánya van, és évek óta halogatja, hogy komolyabban beindítsa a vállalkozását.
Félt a hirdetésektől, mert azt hallotta, hogy csak pénzégetés.
Most viszont elege van a bizonytalanságból. Tudja, hogy nem akar tovább másoktól függeni – de fogalma sincs, hol kezdje.

Most képzeld el, hogy neki írsz egy hirdetést. Egy posztot. Egy sales oldalt.
Ugye, milyen sokkal személyesebb? Emberibb?
Ez az, ami működik.

3. megközelítés: Tudatossági szint

A másik kedvencem.
Ez arról szól, hogy az emberek mennyire vannak képben a problémájukkal és a megoldással.

Például:

  • Zsófi csak azt érzi, hogy valami nem megy. Próbálkozik posztolással, de nincsenek vásárlói.

  • Kata már tudja, hogy lehet hirdetni, de még nem merte kipróbálni.

  • Ági már csinálja, de nem hoz eredményeket.

Nekik másféle kommunikáció kell.
Zsófinak edukáció.
Katának bizalomépítés.
Áginak már konkrét eszköz vagy útmutató.

Ezért nem elég annyit mondani, hogy „nők 25–45 között”.
Mert lehet, hogy mindhárman azok – mégis három külön világban élnek.

4. megközelítés: Életszituáció

A célcsoportod nemcsak kor, nem és érdeklődési kör.
Élethelyzet. Lelkiállapot. Napi rutin.

  • Egy anyuka, aki ebéd közben próbál telefont nyomkodni, másként vásárol, mint egy 30 éves, egyedülálló szabadúszó.

  • Egy alkotó, aki reggel 8-tól délután 4-ig a boltban dolgozik, és este gyúrja az agyát, hogyan hirdessen – teljesen más szemüvegen keresztül olvassa a hirdetésedet.

Ezért fontos, hogy értsd a szokásait, a korlátait, a lehetőségeit.
És így tudod úgy megfogalmazni az üzenetedet, hogy azt érezze: „Úristen, mintha rólam szólna!”

Zárás – és egy kis házi feladat

Szóval… ha legközelebb leülsz hirdetést írni, ne csak azt írd be a célzásnál, hogy „nők, 25–45, Magyarország”.

Kérdezd meg magadtól:

  • Milyen változást szeretne ez az ember?
  • Honnan indul – és hova szeretne eljutni?
  • Mit tud rólam? Mit tud a saját problémájáról?
  • És: mi lenne az a mondat, amit csak ő érthet?

Mert ha ezt meg tudod írni, nem csak a célzást találod el, hanem a szívét is.

Ha tetszett ez az adás, és szeretnél még több hasonló példát, eszközt vagy történetet hallani, iratkozz fel – és ígérem, nem csak hasznos leszek, hanem emberi is.

Itt meghallgathatod a felvételt

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük